Visite en de eerste 1,5 week stage! - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Mascha Liefting - WaarBenJij.nu Visite en de eerste 1,5 week stage! - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Mascha Liefting - WaarBenJij.nu

Visite en de eerste 1,5 week stage!

Blijf op de hoogte en volg Mascha

14 Februari 2014 | Noorwegen, Bergen

Hoihoi,

Het laatste verslag is alweer even terug, maar ik heb het zo druk gehad dat ik ook niet echt aan het bijhouden ben toegekomen. Laten we dat maar als een goed teken zien :)

Vorig weekend was dan mijn eerste visite in Noorwegen, namelijk van Koen! Hij kwam vrijdagavond rond half 11 aan. Uiteraard heb ik hem opgehaald van het vliegveld en zijn we naar mijn villa in fantoft gegaan. Zaterdag moesten we er alweer vroeg uit want we gingen skiën (nouja ik skiën en koen snowboarden). Helaas was het weer een stuk minder mooi dan de vorige keer dat ik ging skiën, het waaide meer en het sneeuwde ook nog. Gelukkig kon ik Steph haar skibril lenen waardoor ik nog enigszins iets kon zien. Ook weer een hoop valpartijen gehad (waaronder een botsing met koen dankzij mij) maar gelukkig alles heel gehouden. Na een lange terugreis genoten van een 3 sterren maaltijd gekookt op mijn enkele pitje. Zondag zijn we de stad in gegaan en hebben we Floyen nog beklommen.

Die week begon vervolgens mijn stage op de MRI in het Haraldsplass ziekenhuis. Iedereen hier is heel aardig en niet te beroerd om dingen uit te leggen dus dat is fijn. Het enige nadeel is dat ik als student zijnde niet mag lunchen in de koffiekamer, omdat dit alleen voor laboranten is. Echt te belachelijk voor woorden en ik vind het een beetje een rare regel omdat hun koffiekamer echt wel groot genoeg is voor 1 student. Dus op dit moment lunch ik achter de computer terwijl ik de Olympische spelen volg. Ook niet heel verkeerd want in de koffiekamer kan ik waarschijnlijk toch niemand verstaan. Wat wel weer heel leuk is, is dat ik infuusjes heb leren prikken! Op school (in Bergen) heb ik al geoefend op een plastic arm, maar nu mocht ik voor het echt prikken. Tot nu toe gaat het heel goed en heb ik nog maar één keer gemist :).

De donderdag stond alweer het bezoek van mijn ouders op de planning. Donderdagavond een fantastische maaltijd gekookt in mijn huisje en een gigantische hoeveelheid aan spullen ontvangen. Vrijdag kwamen mijn ouders na stage ook langs en zijn we nog even naar de Fantoft staafkerk geweest en lekker uit eten geweest in Bergen. Zaterdag zijn we op stap gegaan naar museums, maar heel veel bleek al dicht te zijn en het viel een beetje tegen. Daarna zijn we met een kabelbaantje Ulriken (de hoogste berg hier) op gegaan, maar hier sneeuwde het en waaide het heel hard, dus niet de beste omstandigheden.. Voor zondag stond de Norway in a Nutshell trip op het programma. Hierbij neem je de trein naar Voss, vanuit daar de bus naar Gudvanger, vervolgens een boottrip door de fjorden naar Flåm en dan de beroemde treinreis van Flåm naar Myrdal. Dit was erg leuk en heeft ook de nodige mooie foto’s opgeleverd waarvan ik er uiteraard binnenkort een paar met jullie zal delen :).

Maandag gingen mijn ouders weer terug richting Nederland. Er was nog een bakje met eten overgebleven waarvan mijn moeder zei dat ik dat maandag nog wel kon eten. Prima dus, zo gezegd zo gedaan. Vervolgens zit ik bij Klubb Fantoft achter de bar en word ik toch misselijk, en nog buikkrampen erbij… Jahoor Mascha heeft voedselvergiftiging! Bedankt mam! Hahaha.

Tot slot heb ik mij van de week nog ingeschreven voor de sportschook hier voor de deur. Het regent hier zo veel dat je wel heel veel motivatie moet hebben om elke keer buiten te gaan rennen. Die heb ik duidelijk niet, maar nu ik een goede deal heb kunnen maken in de sportschool heb ik een goed excuus om weer fanatiek te gaan sporten!
Nou volgens mij was dit het allemaal wel weer!

Groetjes Mascha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mascha

Actief sinds 08 Okt. 2013
Verslag gelezen: 991
Totaal aantal bezoekers 3415

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 04 April 2014

Stage lopen in Bergen!

Landen bezocht: