Tweede weekje Noorwegen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Mascha Liefting - WaarBenJij.nu Tweede weekje Noorwegen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Mascha Liefting - WaarBenJij.nu

Tweede weekje Noorwegen

Blijf op de hoogte en volg Mascha

20 Januari 2014 | Noorwegen, Bergen

Hei!

De tweede week Noorwegen zit er weer op. Deze week zijn we begonnen met het volgen van de lessen in communicatie van de minor. Tot nu toe zijn de lessen interessant en de medestudenten (zowel Noors als internationaal) allemaal heel erg gezellig. De eerste dag zijn we gelijk al uitgenodigd om dinsdag een drankje te doen in de stad. Dit zijn we natuurlijk gaan doen en het was heel gezellig.

Mijn school ligt trouwens op een helling van Ulriken, dus elke dag is het een flinke klim om weer naar school te komen, maar wel weer goed voor de conditie :).

Deze week zijn we ook begonnen met het Norwegian Language Course. Voor ons is het nog redelijk makkelijk om Noors te leren omdat er vrij veel overeenkomsten zijn tussen Noors en Nederlands en omdat we veel van de klanken al gewend zijn. De Ieren hebben het echter een stuk moeilijker! Het is de bedoeling dat we aan het einde van de Language Course in staat moeten zijn om een gesprek met de patiënt te kunnen voeren in het Noors, maar op dit moment ben ik nog niet in staat om ook maar één woord te verstaan wat Noren zeggen dus dat wordt nog wat.. Het zelf praten gaat echter wel al een stuk beter!

Woensdag hadden Nath en ik een informatiebijeenkomst in Klubb Fantoft, omdat wij ons hebben opgegeven als vrijwilliger om daar achter de bar te staan. Inmiddels is het rooster bekend en zaterdag mag ik voor het eerst aan de slag!

Vrijdag hadden de Noorse studenten een Welcome Party voor ons georganiseerd. Dit was op school en ze hadden de kantine versierd met ballonnen en er was pizza geregeld. Super leuk geregeld en natuurlijk ook erg gezellig :) Achteraf zijn we nog uit geweest in Klubb Fantoft. Hier is elke zaterdag een groot feest en afgelopen vrijdag was hier de openings party van. De vrijdagavonden schijnen altijd heel leuk te zijn daar en het voordeel is dat het natuurlijk lekker dicht bij mijn huisje is :)

Zaterdag hebben Nath, Steph en ik nog geprobeerd om Løvstakken te beklimmen, maar door de sneeuw en de ijzige temperatuur was de berg één grote schaatsbaan. Nath en Steph hadden nog spikes onder hun schoenen dus die konden nog redelijk naar boven komen, maar voor mij was het helaas onbegonnen zaak en zijn we maar weer terug gegaan.

Zondag hebben we nog met een groep internationale studenten Fløyen (nogmaals) beklommen. Deze berg is beter begaanbaar omdat de paden een stuk minder steil lopen en het was leuk om ook nog eens met andere studenten Fløyen op te klimmen. Na een klein schaatsavontuurtje is iedereen ook weer veilig en wel op de grond gekomen.

Deze week heb ik tot en met donderdag les, dus kwamen de Noorse studenten met een geweldig idee: SKIËN!!
Ik weet nog niet precies hoe ik naar beneden gaan komen, via allemaal bomen of in één rechte lijn naar beneden, maar ik ga het in ieder geval uittesten :)

Ha det bra!

Mascha

  • 21 Januari 2014 - 08:49

    Marije Leegwater:

    Hoi Mascha,
    Ik geloof dat je het wel naar je zin hebt he! Klinkt allemaal even leuk. Ben benieuwd naar je Noors... haha..

    Nog heel veel plezier en succes!

    groetjes, ook van Sebas en Sam,
    Marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mascha

Actief sinds 08 Okt. 2013
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 3417

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 04 April 2014

Stage lopen in Bergen!

Landen bezocht: