Eerste dagen in Bergen! - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Mascha Liefting - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Bergen! - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Mascha Liefting - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Bergen!

Blijf op de hoogte en volg Mascha

05 Januari 2014 | Noorwegen, Bergen

Vrijdag was het dan eindelijk zo ver, op weg naar Bergen! We vlogen om 9 uur 's ochtends via Frankfurt naar bergen toe. Na een hobbelige (lees: misselijkmakende) landing waren we er dan eindelijk. Nadat we de bagage opgehaald hadden werden we opgewacht door Marina, een Duitse uitwisselingsstudent die ons op kwam halen op het vliegveld. Zij heeft ons uiteindelijk naar Fantoft (ons huis) gebracht. Zij bleek ook al onze sleutels te hebben dus dat hoefden we ook zelf niet meer te regelen.

Eenmaal aangekomen in Fantoft konden we onze kamers bekijken. Het Fantoft bestaat uit 3 verschillende gebouwen, Nathalie en ik zitten in het zelfde gebouw, maar Stephanie zit in een ander gebouw dus dat is wel jammer. Mijn kamertje bevind zich op de 7e verdieping en is netjes.

Na snel de spullen te hebben gedumpt zijn we naar de ikea gegaan omdat er nog bijna niks qua spullen aanwezig was. Na alles te hebben gevonden hadden we best honger dus ook maar gelijk in de ikea gegeten want het was al vrij laat. Hierna zijn we weer in de bus gestapt naar het centrum om daar weer over te stappen. Helaas een halte te laat uitgestapt en daardoor in de stromende regen op zoek geweest naar de andere bushalte. Echt top met 300 verschillende spullen in je handen! Gelukkig wel gevonden en weer snel naar Fantoft gegaan.

Na nog even eten te hebben gekocht voor de volgende dag zijn we gaan uitpakken, kamer inrichten en gaan slapen.

De volgende dag zijn we Bergen zelf gaan verkennen. De bybaan (een soort tram) stopt hier voor de deur en daarmee kunnen we in een 20 minuten in het centrum zijn. Na het centrum te hebben verkend zijn we weer terug gegaan en hebben we gezorgd dat we internet op de kamer kregen, wat ook niet echt verkeerd is om te hebben.

's Avonds hadden we nog een informatie meeting over het wonen in Fantoft. Deze meeting was in club Fantoft (ja wij hebben gewoon een kroeg voor de deur). Deze meeting was op zich wel handig en hierna zijn we gaan eten. Dit hebben we bij Nath gedaan want zij heeft 2 kookpitten. Steph en ik hebben namelijk een kleinere kamer en daarom ook maar 1 kookpit. Niet echt ideaal dus. Hierna zijn we met Marina en nog wat andere uitwisselingsstudenten wat gaan drinken, wat heel gezellig was.

Maandag begint de welcome week op school, hier zullen we hopelijk ook nog andere studenten uit onze klas ontmoeten en Bergen nog wat meer verkennen!

X Mascha